Wie kent de oude karpervijver nog?


Van Remy kregen we de vraag of er mensen zijn die de vroegere karpervijver nabij camping Bakkum missen. Wie kent deze plas en heeft daar net als zij dierbare herinneringen aan? Graag reacties.

Remy: ‘Ik heb vroeger met de hele familie op Bakkum gestaan en waar we toen erg vaak naar toe gingen was de karpervijver. Het zal onder de oudere campingbewoners heel erg bekend zijn.

De weg ernaar toe legden wij altijd af via de camping, binnendoor zo het bos door richting de karpervijver. Een bal mee voor de jongens want die wilden altijd nog even voetballen onderweg…

Vlak voordat je bij de vijver bent heb je aan de rechterkant een veld, daar werd altijd steevast een potje gevoetbald… (Wij noemen het Het Vosseveld omdat mijn zoon daar ooit samen met mijn vader een echte vos heeft gezien).

Brood voor de karpers

 

Maar nu lopen daar dus die grazers en paarden… En wij hebben ze gezien toen we even naar de vijver wilden gaan… dat was schrikken … Ben ook direct omgekeerd met m’n hart in m’n keel… (ik hou niet van die enge grote loslopende dieren).

Jammer genoeg is jaren geleden de vijver leeggehaald maar wij gaan er nog iedere keer naartoe, sweet memories ophalen… heerlijk!!

Ik ben nieuwsgierig of er nog meer mensen zijn die de karpervijver nog steeds missen… Wij wel dus…’

Reacties naar sleurhutinbakkum@gmail.com of hier

REACTIES:

Dacht dat dit de karpervijver is.
wel 12 jaar oud. Groetjes Joke

Ja de karpervijver die kan ik mij zeker herinneren. Als je dan een stuk die kant op ging wandelen had je standaard een zak brood bij je zodat je de karpers kon voeren. En er zaten echt joekels in. Ik herinner mij ook nog dat er een blinde karper in zat en die was er altijd bij als je ze kwam voeren. Wij dachten toen dat het steeds dezelfde was maar misschien waren er wel meer blinden haahahah. De foto’s hierboven roepen zeker weer jeugdsentiment op. Geweldig. Gr Karin

jaaa die ken ik ook nog!! idd met een zak brood en voeren maar was altijd en belevenis ik kom geregeld nog wandelen in bakkum ff over de camping en dan richting bos en karpervijver maar helaas die is niet meer! ik heb zo een heerlijke tijd gehad daar dat ik het niet los kan laten kom er toch zeker wel 2 keer in de maand te gaan wandelen. gr linda

Ja ,als kind kwam ik er al met mijn ouders. Later met mijn eigen meiden en altijd was het weer pret. Aktie, wij willen de karpervijver weer terug. Olga

2 Responses to Wie kent de oude karpervijver nog?

  1. Sven dekker schreef:

    Hallo ik kwam er ook minimaal 2 X in de maand voeren ik vraag me af waar de karper heen gegaan zijn.
    Ik zou zeggen 150 karpers uit zetten en weer iedere week oud brood brengen en niet vissen maar genieten van het voeren.

  2. Jiri schreef:

    Hi, de karpervijver ligt nog steeds in volle glorie op de plek waar hij altijd heeft gelegen… Vanaf de camping een oostelijke uitgang nemen (Rensdorpweg, Wihelminalaan, Dennenlaan) en dan immer gerade aus richting Bakkum Noord. Kom je er vanzelf!

Plaats een reactie