Gezocht: herinneringen aan camping Bakkum


O P R O E P We gaan het wat anders doen. Bij deze vragen we iedereen om dierbare herinneringen aan camping Bakkum op te schrijven en in te sturen. Die worden dan hier geplaatst.

Mooie momenten

De mooie vakanties. Leren fietsen. Met ouders kamperen. Op bezoek bij opa en oma. Je huidige lief ontmoet. Vriendschappen gesloten. De eerste stapjes gezet. Altijd strandpret. Zoenen in de bosjes. Klimmen in bomen. Voetballen op het sportveld. Lekker lang opblijven. Vroeg gewekt door de zon. Seks in de duinen. Feestjes met gitaar. Wassen bij de kranen. Vanaf de camping naar school en werk. De natuur ontdekt.

Generaties kinderen, ouders en opa’s en oma’s groeiden en groeien op tussen de bomen, tenten, huisjes, caravans, konijnen en andere Bakkummers. Op camping Bakkum. Officieel Kennemer Duincamping Bakkum. Ook bekend als Kamp Bakkum, Zwartevoetenkamp, Provinciaal Kampeerterrein en het Tentenkamp. Honderdduizenden, zo niet een miljoen Bakkummers moeten er zijn. Met al hun dierbare herinneringen. Mooie momenten, spannende belevenissen en schokkend ervaringen.

Wassen aan de kranen

Graaf in je geheugen. Pluis fotoalbums uit. Lees dagboeken er op na. Zoek in filmdozen. Vraag je ouders, ooms en tantes en grootouders naar verhalen, foto’s, filmpjes, ansichtkaarten, krantenknipsels en dergelijke. Alles is welkom. Mail ze of vertel in je mailtje wat je hebt gevonden. Samen maken we er mooie berichten van voor deze site. Waarvan iedereen kan genieten.

Ik zie jullie bijdragen met spanning tegemoet.
Mail: sleurhutinbakkum@gmail.com

3 Responses to Gezocht: herinneringen aan camping Bakkum

  1. Paul Titarsolej-Arnhem schreef:

    4 jaren (1964 t/m 1967) op camping Bakkum gestaan!! Ik zelf was toen gedurende de periode 8-11 jaar!! Geweldige tijd! In die jaren was de heer Hartman de campingbeheerder (getooid in groen uniform van Staatsbosbeheer!).Tegenover ons stond de fa Stefels,met de kinderen Rob,Mary en René (rasechte amsterdammers!!) en naast ons de fa. Schulte uit Eindhoven-met kinderen o.a. Frans en Paul. ’s Avonds na het eten werd er met een heleboel mensen gevolleybald en/of badminton gespeeld (wanneer er niet te veel wind stond! Ook had mijn vader een dartbord op een van de bomen bij het huisje gespijkerd! Een van de dingen die me nog heel goed bijstaat is dat er iemand een TV’tje (uniek denk ik !!!) waarop tegen een kleine vergoeding (goed doel!) wat in een klein klompje wat daar hing WK wedstrijden 1966 konden worden bekeken.Zo heb ik met mijn vader wedstrijden Engeland-Uruguay,W-Duitsland-Argentinie en de halve finale Engeland -Portugal kunnen zien. Ook het voetbaltoernooi dat jaar , waarbij ik met m’n broer Ron in één yeam speelde en de finale wedstrijd op het sportcomplex van de vv Castricum met 0-2 verloor van een team , waarin een jongen speelde die “De Volewijcker” werd genoemd ( hij speelde nl. bij die toen nog betaalde voetbalorganisatie uit Amsterdam!)……….Kortom, ik bewaar toch hele leuke herinneringen aan die periode..De voeten wassen na strandbezoek bij de centrale waterkranen!, .Het “water halen”voor de watertank opzij van het huisje, het ruilen van de “lege”gasfles voor een “volle” , de uitslaande brand in 1965 met gasflessen, die als projectielen de lucht in vlogen en daar uit elkaar knalde!!…..Scherven van de flessen lagen overal op het complex!!, de overheerlijke kip die mijn moeder haalde bij de kippenboer bij het kampwinkel gebeuren………….

  2. cees van der Himst schreef:

    Mijn vader -en zijn broers- hadden een winkel op het winkelplein. Zij waren de “olieman”.
    Als kleine jongen ging ik vaak met mijn vader en zijn broers mee naar het tentenkamp. Ze hadden een opslag in een bunker naast het winkelplein. Achter de winkel was een opslagplaats van gasflessen. Die werden gebracht door Bakker uit Schoorl, die reed toen met Mercedessen met een neus, wat een imposante auto’s.
    Naast de winkel (rechts) was de visboer. Heerlijke ‘zure bommen”
    Links t.o. ons was een patatkraam, van Klaas Ulder.

    Ik meen me te herinneren dat in een houten huisje, de ouders van onze buren, de fam. Grosze-nipper uit Amsterdam stonden, tante Jans en ome Wim.

    In 1962, op 10 augustus, mijn geboortedag, was er een gasexplosie bij ons achter ! Die dag was het toevallig mooi weer en was de camping nagenoeg leeg, door strandgangers. De stukken gasfles lagen tot bij Johanna’s Hof !!!!!!!!!!!!

    Jaren later kwam ik in Zaandam voor mijn werk, vergeet nooit meer de reaktie van een zaankanter, met een Amsterdamse tongval : van der Himst ? dat was onze olieman…..!

  3. janny teather-zijlstra schreef:

    voor mijn gevoel heb ik altijd op bakkum gestaan. ieder jaar in maart het terrein oprennen om een plaatsje te zoeken. meneer hartman was toen de baas. mijn broers, arie, hans, rob en harry zijlstra hebben toen een disco opgericht. die draaide toen in de kerktent. ’s middags de banken van de dienst opruimen en ’s avonds dansen op de surprimes. het rekreatieteam organiseerde fancy fairs enzo. later kregen we het gebouwtje paradise. zaterdags naar het dorp om de nieuwste plaatjes te halen, wat werd een hit en wat niet. mijn broer de discjockey harry had er een goeie neus voor. theetuin in paradise. als ’s avonds waldo de los rio klonk, was het feest afgelopen.
    eeuwig rondhangen bij de winkeltjes met als hoogtepunt een patatje bij de klomp halen of naar snackbar veronica. met z’n allen naar het strand of egmond lopen. vriendschappen en liefdes voor het leven zijn daar ontstaan. wat zouden we zijn geweest zonder bakkum!

Geef een reactie

