Er zijn nog 600 keuringen vóór u…


Ook een telefoontje gehad van camping Bakkum dat u uw sleurhut of kampeerhuisje nog moet laten keuren? De tijd begint te dringen. Wachten op de vakantieperiode is niet slim.

Vrijdagavond een uur of negen. We zitten lekker een beetje te chillen in de sleurhut (het is wat frisjes buiten). De mobiel van vriendin gaat. Het is iemand van camping Bakkum. Ze hebben nog geen keuringscertificaat van ons ontvangen. Of we daar binnenkort voor willen zorgen, aldus een vriendelijke edoch kordate man van de camping.

Keuringscertificaat voor 15 augustus inleveren

Ach ja, da’s waar ook. Vanaf dit seizoen moeten alle huisjes en caravans vanwege de veiligheid gecontroleerd worden op elektra en gas. Uitgevoerd door een erkend keuringsbedrijf dat een heus certificaat afgeeft. De uiterste inleverdatum van het document is al eens verlengd van 1 juni tot 15 augustus. En gezien het telefoontje betekent uitstel dit keer geen afstel.

Enkele dagen ervoor plofte een bericht van Patrik Guitink van Check’d uit Middenbeemster, een van de keuringsbedrijven, in de mailbox van Sleurhutinbakkum’s Blog. Hij heeft becijferd dat er nog minimaal 600 keuringen gedaan moeten worden op Bakkum. Het wordt nog een hele klus om dat allemaal op tijd af te krijgen. ‘De trend is nu dat iedereen denkt dat in de vakantieperiode ruimte is voor de keuring. Echter, deze weken zitten vaak al vol’, meldt hij.

Digitaal reserveer-systeem

Met andere woorden: maak snel een afspraak voor de inspectie anders wordt het een puinhoop. Om het de kampeerders makkelijk te maken heeft Check’d een digitaal reserveer-systeem op hun website geplaatst. Hierop kunnen klanten zelf online een keuring reserveren. Handig toch?

Of trappen we met onze grote voeten in de marketingpraatjes? En is er een grote concurrentieslag gaande tussen keuringsbedrijven. ‘Concurrentie zal er niet zijn’, reageert Patrick van Check’d, ‘omdat er maar enkele bedrijven in het land zijn welke mobiel gecertificeerd zijn en inmiddels veel campings de keuring verplicht stellen.’

De Mobiele Caravan Service, die de camping in eerste instantie adviseerde, heeft zich teruggetrokken. Behalve Check’d zijn in beeld: Caravan Service Centre uit Heerhugowaard en Interchange Services uit Heemskerk.

7 Responses to Er zijn nog 600 keuringen vóór u…

  1. karin schreef:

    Ik ben het ermee eens dat de bedragen wel acceptabel moeten blijven, maar hoor ook deze ervaring:
    Vorig jaar huurde ik voor n weekje een caravan van een vaste kampeerder. De eerste nacht werd ik wakker van een doordringende stank, ik kwam er als snel achter dat de hele caravan vol met gas stond!
    Uiteraard meteen de fles dichtgedraaid en de hele boel open gezet om te luchten. Ik ben de hele verdere nacht wakker gebleven ik vond het eng.
    s’morgens belde ik met de eigenaar van de caravan zeiden ze dat ze het wisten maar dat zij na het koken gelijk de fles dichtdraaiden, er zat namelijk een oude ongebruikte geiser in de caravan die lekte. Met deze gebruiksaanwijzing was ik niet blij en de camping ook niet, ze eisten dat het direct werd gemaakt want het was een levensgevaarlijke situatie! En dan gewoon nog je caravan doorverhuren is toch schandalig!

  2. annemieke schreef:

    check d rekent 75 euro omdat ze zeker 10 keuringsadressen tegelijk willen hebben , dan pas is het 49 euro. Beetje slordig van het bedrijf om dit u niet te vermelden.

    Beter en veel goedkoper is

    interchange 06 53696033 , aardige en vakbekwame man, rekent normale prijzen.
    Ikzelf had eerst de mobiele caravan service, die later de camping is afgestuurd. Die rekenden helemaal hoge prijzen. Ik ben door schade en schande ook wijs geworden.

  3. Charliefox schreef:

    Beste mensen,

    Vanmorgen de keuring laten doen door CheckD. Stabak is goedgekeurd. Echter moest ik liefst € 75,00 (!) aftikken ipv de beloofde € 49,00. Zou te maken hebben met naseizoen e.d.

    Echter had ik 10 dagen terug al de afspraak ingepland met de receptioniste van CheckD. Juist om eerst voldoende aanmeldingen te hebben op de dag. Had ik begrip voor. Echter nergens en met niemand is gecommuniceerd dat de kosten € 26,00 hoger zouden zijn … 😦

    Mvg. Charliefox

  4. Ronald schreef:

    Ben het helemaal met Annemiek eens: Interchange services uit Heemskerk, prima service !
    Denkt tenminste ook mee (wanneer je geen groepenkast, geiser ed hebt, is het keuringsbedrag ook acceptabel.

  5. Frank schreef:

    Het bedrijf uit Heerhugowaard is een perfect bedrijf met aardige medewerkers. Ik zou naar hun toegaan als het mogelijk is. Ze leggen duidelijk uit wat er moet gebeuren.

  6. Steve schreef:

    Met verbazing gelezen over de keuringen… natuurlijk moeten zaken veilig zijn. Dit lijkt me echter meer een truc om mensen meer geld uit de zakken te kloppen… jammer dat Bakkum steeds meer verbazing opwerpt in deze negatieve zin…

  7. annemieke schreef:

    Nadat de mobiele caravan service mij ongeveer 900 euro in rekening wilde brengen voor alles dat hersteld zou moeten worden om het certificaat te krijgen (en dat had zeker nog meer kunnen worden), ben ik terecht gekomen na een totale radeloosheid bij interchange services in Heemskerk.
    (Het bedrijf mobiele caravan service was intussen de camping afgezet. Ik hoorde namelijk meer hoge bedragen).

    Super super super, vriendelijk het bedrijf uit Heemskerk en zeer kundig plus een nette gespecificeerde rekening.
    Totale kosten 179,44. Het geld voor het keuringsrapport 60 euro via de mobiele caravan service hoefde ik niet nogmaals opnieuw te betalen via interchange services.Totaal kwijt uiteindelijk 240,–

    Natuurlijk is dit voor mij nog steeds een hoop geld, het is mijn hele vakantiegeld wat ik had voor dit jaar. Dan maar weer bezuinigen, helaas,

    Het bedrijf uit Heemskerk is zeker een aanrader .
    Telefoonnumer is ook via de receptie van Bakkum te verkrijgen.

    vr gr kampeerder uit Bakkum.

Geef een reactie

