Sleurhutinbakkum’s Blog stopt ermee


Okay, het is genoeg geweest. We kappen ermee. SleurhutinBakkum’s Blog trekt de stekker eruit.

Sinds 15 oktober 2009 schreven we precies 143 berichten. Er kwamen 189 reacties (waarvoor dank). In die anderhalf jaar verwelkomden we in totaal 50.710 hits. Na een aanloopperiode trokken we maandelijks 3.000 pageviews. De laatste maanden oplopend tot zo’n 6.000.

Wat begon als een aardigheidje met een beperkt aantal bezoekers lijkt nu al te serieus te worden. Dagen met 500, 700 of zelfs ruim 1.000 hits zijn de gewoonste zaak van de wereld geworden. Die gestaag toenemende belangstelling vond ik aanvankelijk amusant. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Nietwaar?

Maar er zit ook een schaduwzijde aan. Hoe meer lezers en reacties, des te enthousiaster ik word. De hobby loopt uit de hand. Het wel en wee van camping Bakkum neemt mijn privéleven steeds meer in beslag. Ik ben een heuse bakkum-o-fiel aan het worden. In de betekenis van: obsessief, dwangmatig. In alles wat met Bakkum te maken heeft zie ik een stukje voor mijn blog.

Eindelijk rust

Ik speur hele avonden internet af in de hoop op een onontdekt stukje Bakkum. Als ik op de camping rondstruin doemt het ene onderwerp na het andere op. Op mijn vrije dagen bezoek ik archieven waar mogelijk documenten over de camping zijn te vinden. Ik lees nu zelfs de boeken van Gerard Reve omdat ik heb gehoord dat hij ergens over camping Bakkum schrijft.

Daarom heb ik vandaag besloten te stoppen met de site. Hopelijk nog net op tijd voor de boel ontspoort en ik op de sofa van de psychiater beland. Ik blijf voorlopig nog wel regelmatig te vinden in en rond mijn sleurhut. Om eindelijk van de weldadige rust te genieten. En om af te kicken van het bloggen.

Adieu lezers. Het ga jullie goed.

Bakkummers die willen kunnen hieronder reageren: dat kan tot vannacht 24.00 uur. Dan druk ik op de delete-knop.

6 Responses to Sleurhutinbakkum’s Blog stopt ermee

  1. michel schreef:

    je bent er nog sommige niet meer!

  2. Marjon schreef:

    Ik wist het….. 1 april! Haha! Gelukkig, je bent er nog, blogverslaafde! Haha!

  3. Marjon schreef:

    Ik hoop ook dat dit een 1 aprilgrap is.

    Het is zonde om deze mooie opgebouwde site, boordevol informatie en verhalen, waar zoveel werk in werd geïnvesteerd te deleten en zou de site dan ook laten staan.

    Je hebt er wel gelijk in dat je altijd het naadje van de kous wilt weten, tot in detail aan toe, maar ook op aanvullingen, details en verhalen hoopt. Daarmee trek je werk naar je toe. Ik denk dan ook dat dit in je aard ligt, doordat je enthousiast bent.

    Ik heb dat afgelopen week zelf mogen constateren. In je enthousiasme zit je tot na het begin van de nacht nog op het Internet. 😉

    Internet kan ook een gevaar zijn voor je privéleven. Het is een verslaving door alle informatie in je op te willen nemen. Internetinformatie werkt als een spons. 😉 Dat is ook mijn eigen ervaring en ik heb ook enorm veel gas teruggenomen.

    Beter kun je beter afstand nemen en de krant weer pakken, totdat je misschien ooit weer een blog wilt schrijven. Ik denk ook dat het veel minder zal moeten zijn, doordat iedereen die hier regelmatig leest, ook zal inzien hoeveel werk het kost een blog tot stand te brengen. Het moet niet te gek worden. Het privéleven gaat voor alles!

    Houd afstand, laat je werk gewoon staan en zeg toedeloe!

    Veel liefs, Marjon

  4. Remy schreef:

    1 April….

  5. moos schreef:

    oh wacht het is 1 april… weer ingetrapt…

  6. moos schreef:

    Nouja!! zeg wat moeten wij zonder??? Omdat Bakkum sinds gister een twitteraccount heeft (waar ze kijken met een schuin oog kijken naar jouw blog en tweets) en met een nieuwsbrief wekelijks komen… dit wil niet zeggen dat we zonder jouw blog willen/kunnen…
    Ik begrijp echter wel het probleem, ik herken het en kamp er ook af en toe mee al is het niet zo doelgericht bij mij… Houd het in de lucht en vraag invulling van je andere #bakkunmtwittervrienden… iets minder frequent mag ook!! Please niet om 00.00 uur de stekker eruit!
    Morgen mooi weer! Bakkumtijd! Goed weekend!
    En dank voor al je inspanningen!
    groet andere bakkum-twitter-vriendin!

Geef een reactie

