Kamp Bakkum in zijn oude glorie


Wauw. We hebben een schat ontdekt. De beeldbank van de Werkgroep Oud-Castricum herbergt honderden oude foto’s en ansichtkaarten van camping Bakkum. Pareltjes uit de oude doos.

Het fotoarchief bevat vooral nostalgische en stokoude afbeeldingen in zwart-wit, maar er zijn ook tientallen kleurenprenten van de afgelopen decennia. Keurig voorzien van een bijschrift en soms met datum.

Honderden oude prenten van camping Bakkum

Een greep: het vullen van strozakken in 1946, impressies van het kampeerterrein in de jaren ’20, de bakker met z’n auto anno 1930.

De oude wasplaatsen, de aanleg van de riolering en gebouwen in hun oude glorie. Ook te bewonderen: talloze beelden van de laantjes, spelende kinderen en campinggasten bij hun tenten en huisjes. En een enkel kiekje van de eerste sleurhutten op Bakkum.

Verplichte kost voor Bakkummers en Bakkumofielen zou ik zeggen. Genoeg voor uren nostalgisch vertier. Ze zijn allemaal H I E R te zien. Tip: probeer ook eens andere zoekwoorden zoals ‘kamp bakkum’ of ‘kampeerterrein’.

2 Responses to Kamp Bakkum in zijn oude glorie

  1. Stadsnomade schreef:

    Mooi gesproken, ehhh geschreven.

  2. Charliefox schreef:

    Net bijna ’n uur foto’s bekeken. Inspireert me en maakt me ontzettend nieuwsgierig. Ik zou zo graag eens ’n weekje naar die periode van het oude kamp terug willen. Die oude gebouwen, die buitenwasbakken, het oude receptiegebouw (ken ik nog van ik meen 6 jaar geleden), het P-terrein aan de ‘overkant’. Als ik daar de auto parkeerde was het verder lopen. Maar je werd er altijd zo rustig van. De vele eenvoudige tenthuisjes met kaarsjes en olielampjes, heerlijk. Daar kan geen mindfulness training tegenop!

Geef een reactie

