Geachte sollicitatiecommissie,


Via via hoorde ik dat er een vacature is voor manager van camping Bakkum. Ik zeg: stop met zoeken. U hebt hem gevonden. Bij deze solliciteer ik naar deze droombaan.

Ondergetekende is goed bekend met kamp Bakkum. Als drijvende kracht achter Sleurhutinbakkum’s Blog heb ik sinds een dik jaar 120 stukjes geschreven over de camping. Ik ben inmiddels een heuse Bakkum-o-fiel. Omdat ik denk het altijd beter te weten, wordt het tijd dat ik dat in de praktijk breng.

Vacature voor manager van camping Bakkum

U zoekt een manager die sociaal vaardig is, lees ik in de vacaturetekst. Dat ben ik zeker. Ik zit op zo ongeveer alle sociale media: mijn weblog, Hyves, Twitter, Flickr en nog zo wat. Ook ben ik een echte bruggenbouwer, zoals een van de functie-eisen luidt. In het dorp waar ik opgroeide bouwde ik als kind al dammen en bruggen in het slootje achter ons huis. Papa en mama vonden mij de beste bruggenbouwer van de hele wereld.

U omschrijft Bakkum als hip en nostalgisch. Welnu, beide eigenschappen heb ik in me. Zo ben ik in het bezit van een trendy iPod. Een iPad heb ik nog niet, moet ik bekennen. Maar als de camping wifi krijgt bestel ik ‘m meteen. Wat betreft mijn nostalgische inborst meldt ik u dat ik een fanatiek verzamelaar ben van oude ansichtkaarten over camping Bakkum. Misschien wilt u mijn verzameling eens komen bekijken.

In uw advertentie schrijft u ook dat op de camping de mogelijkheid bestaat tot overnachten. Ja, dank je de koekoek: dat is juist het concept van een camping, lijkt me. Dat je er in een sleurhut, huisje of tent kunt blijven slapen. Maar misschien bedoelt u dat in de secundaire arbeidsvoorwaarden is opgenomen dat de nieuwe manager een gratis seizoenplaats krijgt. Dat vind ik een goede zaak. Kan ik dan ook zelf de plek kiezen?

Nog even over de werktijden. Die zijn flexibel, begrijp ik. Dat is mooi. Ik stel voor dat ik van november tot en met maart dubbele diensten draai en vanaf april tot en met oktober vrij ben. Zodoende kan ik het hele seizoen lekker genieten van mijn welverdiende rust op camping Bakkum.

Hoogachtend,

Sleurhut
Van Sleurhutinbakkum’s Blog
sleurhutinbakkum@gmail.com

3 Responses to Geachte sollicitatiecommissie,

  1. Charliefox schreef:

    [i]LOL! Ik vind ’t wel een grappige sollicitatie[/i] …

    Geachte heer Sleurhut,

    Hartelijk dank voor uw sollicitatie op de vacature van manager Kennemer Duincamping Bakkum. Alhoewel uw profiel aan de minimale functie-eisen voldoet is onze keus na lang wikken en wegen toch op een andere kandidaat gevallen. Deze kandidaat heeft overige kwaliteiten die bij nader inzien meer aan het functieprofiel voldoen.

    Wij wensen u veel succes bij uw verdere sollicitaties en spreken tevens de wens uit u als seizoenskampeerder te mogen blijven verwelkomen.

    Als pleister op de wonde bieden wij u voor het seizoen 2011 kosteloos een seizoensplek aan naar keuze.

    Met vriendelijke groet,

    Cathelijn de IJssel

    Algemeen manager Kennemer Duincampings

  2. Stadsnomade schreef:

    Dag Daan,

    Mooi een criticaster. Maar kun je ook iets specifieker zijn en een voorbeeld geven van wat er saai en voorspelbaar is? Dat zou helpen.

    Kereltje Sleurhut

  3. Daan schreef:

    Saai en voorspelbaar geschreven, iets beter je best doen kereltje.

Geef een reactie

