Dario: volkszanger op Bakkum


Als kind liep hij rond op Bakkum en sinds 2008 staat hij er weer met vrouw en kinderen. Volkszanger Dario heeft meerdere hits op zijn naam staan. ‘Imca Marina noemt me haar zingende zoon.’

Het zijn drukke tijden voor Dario (geboren in 1962 in Amsterdam). Op Koninginnenacht treedt hij op tijdens de ‘Nacht van Amsterdam’ op het Stoperaplein. Later die avond beklimt hij het podium in IJmuiden en 30 april is hij te horen op het Max Euweplein.

'Opgenomen in de Grote Artiesten Wereld'

Zenuwachtig is hij niet. ‘Nee ik heb altijd erg veel lol tijdens mijn optredens en zie het meer als een feestje dan als werk’, vertelt hij. Hij zit inmiddels dan ook 25 jaar in het vak.

Hij werkte samen met grote namen als Frans Bauer, René Froger, Gerard Joling, Imca Marina, George Baker, en Jan Vayne. ‘Top’, vindt hij dat. ‘In het begin was het wel zo van: ach daar heb je er weer één, maar later werd ik echt opgenomen in de Grote Artiesten Wereld. Imca Marina noemt me haar zingende zoon.’

Het zingen zat er al vroeg in. ‘Dat doe ik al vanaf het moment dat ik kan praten’, zegt Dario (achternaam: Kreuger). Vanaf zijn 21-ste maakte hij van zijn hobby zijn beroep. Zijn eerste hit had hij met de smartlap De Clown van Ben Cramer. Later volgden meerdere klappers, waaronder Vandaag (zo’n dag), mede geschreven door zijn vrouw Rita van de Wateringen.

Kort geleden lanceerde hij het trio Tijdloos. Dario: ‘Onze groep gaat als een speer. We komen rond mei uit met de nieuwe single Het werd zomer, een oud nummer van Rob de Nijs. Ook staat een nieuwe soloplaatje op stapel en verschijnt binnenkort een WK-liedje dat ik samen met Johan Vlemmix opneem.’

Wat zijn jouw plannen voor de toekomst?
‘Gewoon lekker doorgaan met wat ik doe: leuke liedjes maken en lekker veel blijven optreden.’

Heb je met jouw drukke bestaan als zanger nog wel tijd om naar de camping te gaan?
‘Ja echt wel. Het is heerlijk als je gewerkt hebt om ’s nachts de camping op te lopen. Dan valt er echt een soort deken van me af. En dan in de ochtend daar wakker worden. Heerlijk.’

One Response to Dario: volkszanger op Bakkum

  1. simone barewijk schreef:

    dario is een hele fijne zanger en goeie vent en we hopen dat hij van de zomer ook op bakkum lekker gaat zingen .
    groetjes je bakkum vrienden

Geef een reactie

