Hertje gesignaleerd op Bakkum


Willem Gerritze staat al 55 jaar op Bakkum en zag er afgelopen zaterdag voor het eerst een hertje. Willem stuurde ons deze foto en onderstaand bericht.


Vroeger werd er al verteld over herten op de camping, maar ik had ze nog nooit gezien. Tot afgelopen zaterdag om een uur of acht. Ik was bezig om een plantje te planten en opeens stond dat hert uit het vogelvoerbakje te eten.

Ik riep mijn vrouw en zij pakte meteen het fototoestel. Ik heb een stuk of acht foto’s met flits gemaakt maar het maakte het hert niks uit. Toen het eten op was ging het gewoon ergens anders kijken voor eten.

Voorheen dachten we dat meeuwen ons voer opaten. We hebben ook ooit een vos uit het waterbakje zien drinken. Ik sta 55 jaar op Bakkum dus je begrijpt dat na alle schapen, koeien, vossen en paarden dit toch een speciaal geval is.

Willem Gerritze

Naschrift redactie:

Ook de collega’s van de blog Fijn naar Bakkum toe kregen ‘Bambi’ op bezoek. Hebben meer Bakkummers foto’s van het hertje? Mail ze naar sleurhutinbakkum@gmail.com.

INGEZONDEN:

Klik op foto voor vergroting

Wij hebben afgelopen zaterdagavond ook dit hert gezien. M’n vrouw schrok ervan want zoiets verwacht je niet. Ze riep me en toen snel m’n slippers aan en erachter aan met m’n telefoon. Het is wat veraf maar je ziet hem..of haar wel. Een heel mooi dier. Heb nog geinformeerd of er meer waren maar dat was verleden jaar want toen waren er twee en voorlopig is er nog maar een gesignaleerd.

Leen en Carla Klijn
plaats 1486

3 Responses to Hertje gesignaleerd op Bakkum

  1. Remy schreef:

    Vroeger waren er idd ook fazanten en het waren er best wel veel en die liepen echt overal.. ook waren er toen eekhoorntjes die tot aan je deur kwamen helaas zie je die ook niet meer,en mijn oudste zoon heeft toen hij met mijn vader naar de karpervijver toe liep een vos gezien op het grote open veld vlakbij de karpervijver
    (dat is denk ik al zo’n 25 jaar terug kan ook al wat langer zijn)
    helaas waren er toen nog geen mobiele telefoons dus is er ook geen foto van..
    maar ik vind het helemaal super dat er nu hertjes zijn gesignaleerd!!

  2. Laura schreef:

    Leuke foto!
    Een paar weken geleden, toen het nog een stuk rustiger was op de camping, stond er ook één aan onze voortent te snuffelen. Helaas was deze wat schichtiger, want toen ik mijn telefoon pakte ging hij er vandoor.

  3. Petra schreef:

    Mooie foto van een Bakkums hertje.

    Twee jaar geleden kreeg ik in april een paar dagen ’s ochtends bezoek van twee herten. Ik heb foto’s gemaakt met mijn mobiel omdat niemand het geloofde, Helaas kan ik de foto’s niet meer vinden. Nieuwe mobiel en zeker niet geupload.

    Vroeger waren er ook fazanten op de camping. Maar die heb ik ook niet meer teruggezien.

Geef een reactie

