Weggestuurde kampeerder stapt naar de rechter


NIEUWS Een nieuwe aflevering in het conflict tussen Joke Kat en het management van camping Bakkum. De kampeerder spant een rechtszaak aan omdat ze volgend seizoen niet meer welkom is.

Naar de rechter

Het kort geding dient vrijdagochtend 15 januari om half tien bij de Rechtbank in Haarlem. Dat maakt de Werkgroep Herinrichting Camping Bakkum (WHCB) bekend in een mailtje en via een bericht op de website.

Het is een heuse soap aan het worden. Maar wel een keiharde realitysoap. Met in de hoofdrollen Joke Kat, het management van de camping en eigenaar PWN Waterleidingbedrijf Noord-Holland. Kat heeft ruim dertig jaar een plek op Bakkum en kreeg te horen dat ze geen contract krijgt voor het komend seizoen.

Joke Kat: geen nieuw contract

De reden daarvoor lijkt te zijn dat het management deze kritische gast liever kwijt dan rijk is. De Amsterdamse is een van de drijvende krachten achter de WHCB. Deze werkgroep is tien jaar geleden in verzet gekomen tegen de plannen om de camping commercieel te exploiteren. Volgens critici zou de aangekondigde herinrichting van het terrein leiden tot een soort ‘pretpark’, waarbij het bestaande karakter van de camping teniet wordt gedaan.

De verschillende partijen in dit slepend conflict hullen zich tot op heden in stilzwijgen. Zij houden hun kruit wellicht droog voor de rechtszaak. Maar op het discussieforum van de WHCB-website staat een aantal ferme reacties te lezen.

3 Responses to Weggestuurde kampeerder stapt naar de rechter

  1. Petra schreef:

    Ik ben benieuwd naar de uitslag. Kan interessant worden of de PWN kan standhouden dat ze mensen kunnen weigeren zonder dat die de in het contract vastgelegde regels hebben overtreden.

    Ook al zeg je dat elk contract jaarlijks afloopt dan nog lijkt het me lastig om vol te houden dat je willekeurig mensen mag weigeren. Dan kunnen ze volgende week besluiten dat alle Amsterdammers geen contract meer krijgen. Veel te lastig volk.

    Overigens vraag ik me wel af hoeveel dit kost? Volgens mij is een kortgeding al gauw € 4.000,-. Wie gaat dat dan betalen?

  2. Marjon schreef:

    NB Ik begrijp nog steeds niet dat mijn zinnen worden uitgelijnd bij reacties. 😉

    Ik wens je een heel gezellige voortzetting van de avond. Mijns inziens ook voldoende sneeuw momenteel op camping Bakkum. 😉 Erg naar van de gescheurde enkelband, want i.p.v. thuis te zitten met de Kerstvakantie zou ik ook even naar de camping zijn gegaan. Bah! 😉

  3. Marjon schreef:

    Ik vind het heel triest dat er een procedure moet worden opgestart. PWN wint deze procedures veelal. Beter zou het zijn als er wet zou worden opgestart ter bescherming van kampeerders.
    Ik wens Joke Kat enorm veel succes en hoop dat het proces rustig zal verlopen, zodat de rechter een goed oordeel zal kunnen vormen en wel in het voordeel van Joke Kat.
    Leuke achternaam overigens vind ik persoonlijk als grote kattenliefhebber. 😉

Geef een reactie

