Een lege plek vol herfstbladeren


Even later komt de tractor aanscheuren en koppelt onze caravan vast. Na luttele minuten manoeuvreert hij het gevaarte rakelings langs de bomen richting uitgang.

Zoonlief staat beteuterd te kijken als de ‘caravanboer’ met een gloednieuwe tractor onze sleurhut van zijn plek rijdt. Ikzelf krijg ook een weeïg gevoel in mijn buik. Het schijnt dat er nogal wat traantjes vloeien als de tijdelijke onderkomens worden ontmanteld en koers zetten richting winterstalling.

De gevreesde rampen tijdens deze mini-volksverhuizing blijven uit. Niet dankzij mijn technische gaven en ook niet door de 2 tons-krik die ik heb aangeschaft. Nee, de logistieke operatie is tot een goed einde gebracht door de bemoeienis van Cor. Mijn redder, onze held. lege plek

Maar eerst haal ik de fonkelnieuwe Bottle Jack uit de verpakking en plaats hem op de grond onder het chassis. Er is niet veel inzicht voor nodig om te zien dat de krik enkele maatjes te klein is. Er gaapt een groot gat tussen de dikbuik en de stalen balken. Net als ik bedenk hoe ik dit ga oplossen doemt Cor vanuit het struikgewas op. ‘Je hebt helemaal geen krik nodig.’

Vol ongeloof kijk ik hem aan. Even later trek ik enkele stutten onder de voorkant van het vehikel vandaan. ‘Er kan niks gebeuren’, probeert hij mij gerust te stellen. Dan graven we wat zand onder het neuswiel aan de dissel weg. De caravan helt wat naar voren, zodat de steunen aan de achterkant vrij komen. Nu nog de hoeksteunen omhoog draaien en het karwei is gefikst.

Even later komt de tractor aanscheuren en koppelt onze caravan vast. ‘Het ziet er goed uit’, zegt de boer na een korte inspectie. Na luttele minuten manoeuvreert hij het gevaarte rakelings langs de bomen richting uitgang. Ons ontheemd achterlatend.

Wat rest is een lege plek, vol herfstbladeren. Tot volgend jaar.

2 Responses to Een lege plek vol herfstbladeren

  1. jaap schreef:

    ’t is inderdaad bijna surrealistisch om te zien om het huisje waar je een deel van de zomer in doorbrengt in goed 5 minuten weggereden wordt.
    Nog vreemder is het om de caravan achter een trekker op de zeeweg te zien rijden…

Geef een reactie

