Waarom een plek op ‘kamp Bakkum’?


Waarom, zo vraag ik mij af, moet ik zo nodig een caravan op de camping in Bakkum?

Ik woon – met vriendin en zoontje van bijna 2 – in een fantastisch huis. Zo’n 110 m2 woonruimte in een rustig straatje vlakbij het centrum. Met hoge plafonds, sfeervolle kamer en suite en een ruime slaapkamer voorzien van een fijn balkon. En de luxe van een zonnige stadstuin. De woning is op de juiste plekken gemoderniseerd.

Zoals het hoort ben ik van alle gemakken voorzien: centrale verwarming, wasmachine, ligbad, vaatwasser, breedbeeld tv, dvd-speler, laptop, draadloos internet, magnetron. Alleen een zespits fornuis staat nog op het verlanglijstje; daar wordt aan gewerkt.

Een supermarkt op loopafstand, parkje om de hoek en het café is 5 minuten fietsen.

Waarom verlaat ik dan op de spaarzame vrije dagen mijn stadspaleisje om geheel vrijwillig mijn intrek te nemen in een oude, aftandse sleurhut? Met slechts een paar vierkante meter leefruimte en een slaaphok waar met moeite een tweepersoons bed in past. Met gaten in de vloer, tochtige ramen, vermolmde hoeken, een haperend elektriciteitsnet en een keukenblok dat door de bodem lijkt te zakken.

Wat bezielt mij dat ik met duizenden vreemden hutje mutje rondscharrel op ‘kamp Bakkum’? Waar je nota bene voor de meest elementaire behoeftes, waarbij toilet, douche en waterkraan voor nodig zijn, honderd meter moet lopen. Met rol wc-papier, tandenborstel en handdoek onder de arm. In de hoop dat niet iedereen juist op dat moment moet.

6 Responses to Waarom een plek op ‘kamp Bakkum’?

  1. […] mijn vriendin en ik een sleurhut met plek te bemachtigen op ‘kamp Bakkum’. Twee dagen later schreef ik: ‘Waarom, zo vraag ik mij af, moet ik zo nodig een caravan op de camping in […]

  2. Tutje schreef:

    Heb je ook een gehaakt netje dat je om je toiletrol kan doen als je ermee over de camping flaneert?

  3. Puur schreef:

    veel plezier op het zwarte voeten kamp!

  4. Rockcoco4 schreef:

    Aha! Het is een waar verhaal!
    Het is een verhaal dat ik snap!

    De sleurhut op Kamp Bakkum geeft een escape.
    Doei, hectisch, luxe en stadsbestaan…
    Hallo en welkom, eenvoud en rust…

    Toch?

  5. Tutje schreef:

    Daar is maar één antwoord op mogelijk.

    Een hele dikke midlifecrisis!

Geef een reactie

